Ville det ikke være dejligt at vide, at du har noget så enorme som universet arbejder i din favør? For at vide, at sådan en kraft var at skubbe til din succes ville betyde, at succes var kun et spørgsmål om Hvornår, ikke hvis.
Den gode nyhed er, at denne støtte er let at adgang ved at gøre en enkel, men meget vigtige ting – at give før du modtager.
Du har måske hørt dette udtryk før, især med forældre overbevisende deres barn at dele med deres venner eller søskende. Ved at give før du modtager, vil succes blive draget til dig og din virksomhed.
Hvordan virker det?
Handlingen om at give noget uden at forvente noget sender til gengæld til universet en besked. Denne meddelelse siger “Jeg er parat til at hjælpe andre uanset om jeg modtager nogen materielle fordele for mit arbejde”. Universet hører denne besked og reagerer i form ved at belønne dig mange gange for din indsats (og aldrig hvordan du forventer).
Dette begreb kan synes langt ude, men der er allerede tusinder af virksomheder, der anvender dette princip hverdagen. Jeg kan næsten garantere, at du har været på den modtagende ende af det i de sidste seks til tolv måneder. Dette princip kan ses, når en virksomhed giver væk en gratis rapport, ebook, en gratis konsultation eller teleseminar. Det er handlingen at uddeling noget af værdi til din kunde for intet, i håb om, at de vil drage fordel af hvad du tilbyder dem.
Når du giver noget væk, føles modtageren en sub-bevidste ønske om at give noget tilbage til gengæld. Det er uundgåelig – alle mennesker føler det samme, selv om de ikke ved det. Denne regel er kendt som regel gengældelse. Men for at denne regel skal være effektiv, modtageren skal føle at gaven var givet i den rigtige ånd-ånd of Giving.
Her er et eksempel. Du har en rapport, der kan hjælpe andre tabe. Denne betænkning har taget dig fire måneder til at forske, forberede og redigere det, at få det i et format, som andre kan downloade og printe. Du beslutter dig for at på grund af det store antal overvægtige mennesker i samfundet, du vil give denne oplysninger væk gratis. Naturligvis, du gerne folk til at læse det og vende tilbage for at købe vægttab produkter eller en serie af vægt tab rapporter, du har tænkt på at skrive. Men selv hvis de ikke vender tilbage, du ville stadig tilbyde denne rapport gratis, fordi du føler dig kraftigt om at hjælpe andre mister vægt. Dette er ånden i give.
Hvis din kunde føler denne ånd, når de modtager en gave fra dig, vil de ønsker at gøre gengæld og give noget tilbage, som deres e-mail-adresse, en ordre eller en henvisning til deres familie og venner.
Ved at give væk noget af værdi at hjælpe andre, vil universet arbejder hårdt for at hjælpe dig. Ikke blot vil reglen gengældelse bringe dig belønninger, men andre muligheder kommer din vej, såsom store ordrer i fremtiden, joint venture muligheder med andre, og positiv mund-til-mund eksponering for din virksomhed.
Hvis du har en hjemmeside, så tilbyder noget af værdi for dine besøgende. Dette kan være en rapport, ebook, eller en kupon, der kan indløses for produktet på et senere tidspunkt. Hvis du har en offline forretning, så måske give en informationsbrochure, en gratis indledende konsultation eller giveaway med et køb.
Handlingen om at give før du modtager vil ikke kun give dig utallige fordele, men vil gøre det muligt hundredvis og i sidste ende tusindvis af mennesker at drage fordel af de værdifulde gave, som du har givet dem. Din virksomhed vil vokse, og endnu flere mennesker vil drage fordel af dine handlinger.
Jeg forsikre dig, universet belønner sådanne bestræbelser.