At vide, hvornår at afbryde, lukke det ned, frakoble eller gå væk fra arbejde er en af de afgørende nøgler til arbejde/life balance for forjagede og overanstrengt mennesker.

Hvornår var sidste gang du helt forladt arbejde bag? Hvor ofte du tager arbejdet med hjem, tjekke e-mail eller voice mail hjemmefra, eller tage dit arbejde med på ferie? Føler du dig ikke råd til at ikke gøre disse ting? Hvad er den reelle virkning på din personlige følelse af balance, når du gør konsekvent arbejde din topprioritet?

Det arbejde, mange af os gør er ekstremt krævende, både vores tid og energi. I mange tilfælde kan du tillade indtrængning og retfærdiggøre omkostningen på et personligt plan for rigtige eller forventede gevinster på niveauet karriere. Men alt for ofte vi ofrer tid til familien, motion eller tiltrængt personlige tid uden at foretage bevidste valg om de konsekvenser og trade-offs.

Mange af os føler sig stresset og overanstrengt fordi vi er overconnected. Som følge af stormløb af oplysninger, sammen med de uendelige mÃ¥der at folk kan fÃ¥ adgang til os nÃ¥r som helst pÃ¥ dagen eller natten, føler vi bestandig forbundet til vores arbejde. Tror om antallet af it-ressourcer, du bruger nu, der ikke var hverdagskost, blot et par Ã¥r siden. Mobiltelefoner, personsøgere, e-mail, instant messaging, online chats, telefonsvarer, viderestilling, trÃ¥dløs Internet personsøgere… listen bare fortsætter med at vokse. Hvor meget er nok af disse teknologiværktøjer og tvangspræget forbindelsen til vores arbejde?! Og hvordan skal vi begynde at genoprette disse vigtige grænserne mellem vores arbejde og vores personlige liv?

I vores bog, “Dot rolig: The Search for tilregnelighed i en Wired verden,” Vi leverer et væld af “how to” tips til styring af arbejds-og familieliv udfordring:

Det første skridt: bare sige nej! — og drage klare grænser. Det tager mange former:

Sluk din mobiltelefon, når du ikke bør afbrydes.

Tag ikke en mobiltelefon til en aftale, eller når du fokuserer på en anden.

Ikke Giv ud af dit mobilnummer. Brug det kun for udgående opkald.

Skærmen opkald ved hjælp af opkalds-ID.

Overdøve tid når du ikke vil afbrydes.

Hold nogle gange “hellig.” Hvis du forpligte sig til en social eller familie begivenhed, ære denne forpligtelse uden afbrydelser.

Brug indstillingen “Slet” tidligt og ofte.

Arrangere for opkald fra kontoret kun i nødstilfælde.

Vedligeholde din forpligtelse til at “arbejde-fri” ferier.

Kontroller, at du er klar over hvad du værdi og hvad er vigtigt for dig.

Lad stemmen mail eller telefonsvarer tage dine opkald.

På din hilsen på telefonsvareren, være klar over, hvornår du vil og vil ikke være tilgængelige. Opdatere beskeden regelmæssigt.

Motion for at forbrænde stress – og ikke taler på din mobiltelefon eller din diktafon under træning!

Selvfølgelig, nogle indtrængen af arbejde i det personlige liv er uundgåelige, afhængigt af arten af dit arbejde. Hvis du administrerer et atomkraftværk, er medlem af et orgel transplantation team eller har rådighedsvagt ansvar som en del af dit job, så gå nogle indtrængen med område. Men oftere end ikke, vi lade arbejde sive ind i vores personlige liv selv når der ikke er en bonafide nødsituation eller tid-akut krise. Vi er blevet så vant til ever-presence af vores arbejde, at vi ubevidst har tilladt yderligere indtrængen, der er i mange tilfælde blevet urimeligt.

Vores forskning involveret hundredvis af interviews og undersøgelser for at lære hvordan travle mennesker at opnå balance og integrere overanstrengelse løsninger i livet. Der er fem centrale løsninger, der arbejder for disse mennesker, hvoraf nogle arbejde i mange timer, modtage over 300 e-mails hver dag, rejser flittigt og har familier de skat. Her er et par specifikke skridt du kan tage for hver af disse løsninger:

1. PRIORITERE OG ORGANISERE

Vide, hvad du behøver at udføre og fokusere på at.

Opretholde en fast forpligtelse til at være organiseret og anvendte systemer, der understøtter der.

Ignorere disse e-mails og voice mail, der ikke er virkelig vigtigt.

2. TAG DAGLIGE “TIMEOUT”

Tage en lur, en gåtur, eller en mini meditation pause med et par minutters stilhed.

Vedligeholde daglige ritualer, teatime, meditation, bøn, motion.

Forlade kontoret — og forlade dit arbejde der.

3. TAGE MINI SABBATÃ…R.

Nyd en weekendtur med familie eller venner.

Planlægge spil nat. (eller filmaften eller pizza night) med din familie.

Planlæg en arbejde-fri familie dag mindst én weekend hver måned.

4. PLEJE SJÆL OG SIND.

Læse en god bog (relateret til dit arbejde).

Deltage i EF-servicevirksomhed med din familie.

GÃ¥ til en film, teater, operaen eller museet.

5. NÆRE KROPPEN.

Motionere regelmæssigt.

Spise og sove godt.

FÃ¥ en massage.